SHARE

În această perioadă, din ce în ce mai multe localități trec în scenarii care presupun susținerea cursurilor online, însă școala online este în continuare o utopie pentru elevii din mediul rural din România.

Conform unui studiu al World Vision România, 40% dintre copiii din mediul rural nu au participat la școala online în prima perioadă a pandemiei, iar explicațiile sunt multiple: pe lângă imposibilitatea pentru familiile din mediul rural cu un venit mic de a asigura un dispozitiv pentru toți copiii, pentru elevii de la sate apare și provocarea unei conexiuni bune la Internet.

„Existența tabletelor, a telefoanelor sau a laptopurilor nu presupune o conexiune tot timpul la internet, dar noi am încercat să facem tot ce putem pentru învățământul hibrid să le asigurăm în școală grupelor care învață acasă să le asigurăm o conexiune la internet stabilă și cu o bază suficient de mare pentru ca elevii să poată să vadă lecțiile pe care noi le trimitem în condiții cât mai bune, iar acasă depinde foarte mult de conexiunea pe care o au ei în localitățile de domiciliu”, a declarat directorul Colegiului Național Dragoș Vodă Câmpulung Moldovenesc, Gabriela Dorina Carp pentru Ziarul Bună Dimineața Suceava.

Județul Suceava are în componență nenumărate sate cu zone unde semnalul este foarte slab sau chiar inexistent indiferent de furnizorul de servicii de comunicații

Pentru ca orele online să se desfășoare decent, fără întreruperi, este nevoie de o conexiune cel puțin 3G. Însă, în unele zone rurale din Suceava nu există nici măcar conexiune 2G, iar utilizatorii au în permanență probleme cu semnalul, lucru care îi afectează direct pe elevii care fac eforturi să-și continue studiile.

Citeste si   Mesajul DGASPC Suceava de Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități: „Să recunoaștem ABILITATEA din orice DIZABILITATE!”

Internetul nu lipsește cu desăvârşire în mediul rural. În aproape toate satele și comunele există zone cu semnal la telefon și internet foarte bun, în general în jurul instituțiilor publice: primărie, școală. Însă cu cât de îndepărtezi de acestea, cu atât semnalul este mai slab.

În județul Suceava, 29 de școli își desfășoară activitățile didactice conform scenariului ROȘU

În județul Suceava, 29 de școli își desfășoară activitățile didactice conform scenariului ROȘU, deci toți elevii sunt obligați să participe la orele online. Din cele 29 de școli care funcționează după scenariul ROȘU, sunt multe și din mediul rural. Școli din Todirești, Sadova sau Pojorâta își desfășoară orele online.

Citeste si   Primarul SUCEVEI, Ion LUNGU: "Până la sfârșitul săptămânii vin următoarele 10 AUTOBUZE ELECTRICE în Suceava"

Conform platformei realizată de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, la nivelul localităților Sucevene, semnalul la conexiunea 3G.

Cu toate că diferite ONG-uri și Asociații s-au mobilizat și au donat tablete, laptopuri și alte dispozitive necesare pentru buna desfășurare a orelor online, elevii din mediul rural se confruntă în continuare cu lipsa de semnal.

„Este adevărat că nu reușesc toți copii să participe la orele online. Noi avem din datele colectate de noi aproximativ 30 de elevi care au solicitat tablete de la Minister, tablete care încă nu au ajuns, dar cu telefonul părinților reușesc să se conecteze. Sigur că nu au toate condițiile, nu este la fel cu situația în care ar avea propriul dispozitiv dar se străduiesc să participe la ore.

Există probleme și cu semnalul în cazul celor care se conectează direct de pe un dispozitiv mobil. Cea mai bună conexiune există acolo unde este cablu, dar din păcate sunt și situații de elevi care nu au nici un fel de conexiune la internet din cauză că nu au nici măcar telefon sau telefonul este al părinților și ei pleacă la muncă și copilul nu are un alt dispozitiv conectat la internet acasă.

Avem în școală 2 eleve care sunt vecine și întră împreună de pe același dispozitiv. Sunt și situații de acest fel în care copii se ajută între ei.

Dacă ar fi existat dispozitive pentru toți și foarte bine ar fi fost să fie dispozitive identice, măcar pe clase pentru că platformele de pe care se lucrează nu au aceeași interfață pe mobil sau laptop. Noi așteptăm proiectul cu finanțarea europeană pentru tablete și alte dispozitive, a început depunerea proiectelor, nu știm cum se va derula pentru că deja au fost niște modificări la proiect.

Inițial școlile în parteneriat cu Inspectoratul Școlar puteau depune dar după ultimele modificări am înțeles că Inspectoratul nu mai este eligibil, deci nu mai poate ajuta școlile să depună proiectele împreună, iar școlile nu prea se descurcă pentru este nevoie și de bani”, a declarat directorul Școlii Gimnaziale Sadova, Viorel Zbranca pentru Ziarul Bună Dimineața Suceava.

 

Citeste si   (P) Ioan STAN (PSD): "Toate datele ne arată că românii văd, simt și înțeleg DEZASTRUL produs de PNL în acest an de GUVERNARE"

 

 

 


SHARE

LĂSAȚI UN MESAJ